Hörde jag semifinal i årets upplaga av Hela Sverige Bakar? Alltså så overkligt men löjligt kul! Jag svävar precis över marken med ett leende. Men dom där små smördegs båtarna vi gjorde igår när det var franskt tema höll på att knäcka mig, jag tänkte verkligen att nu är det kört. Så otroligt tight med tid och en deg som inte fäste mot silikon formen, att jag ändå höll humöret uppe var nog det som räddade mig. Jag hade trots kaos i hjärnan kul, mycket tack vare mina medtävlande och Johan Och Tina. Vilka sköna människor jag lärt känna, tänk er att jag började dagen med asgarv och avslutade dagen med asgarv. Hur gött? Synd bara att Cissi fick lämna, den goa fina kvinna Å DÄÄ! Så nu laddar vi för nästa vecka då det blir orolig stressnivå. Något snäpp värre än allt jag gjort tidigare (förutom att föda barn). Värsta tänkbara kan jag nog ärligt säga (förutom att uppfostra barn då). Så heja på oss alla fyra men håll tummarna lite extra för att jag kan ta mig en plats i finalen. Jag kommer ge allt jag har och lite till!
SEMIFINAL!!!!!
Du kanske också gillar...
2019.
Sakta sakta har det börjat sjunka in att jag faktiskt varit med i ett bakprogram som sändes på tv, vann gjorde jag också, hur sjukt? Detta har varit så svårt att greppa, helst då det gått 6 månader mellan finalen i somras och finalen på tv för 3 veckor sen. Jag kan snarare känna känslan … Continued
Kalljästa frallor med russin & havre
Russin i bakverk är verkligen en vattendelare och jag är definitivt TEAM RUSSIN. Ta en lussebulle till exempel, vad skulle den vara utan russin egentligen? En gul bulle bara, inte kul alls. Det här brödet skall bara röras i bunken för att sen jäsa i kylen över natten. Sen är det bara att dela degen … Continued
Rocky road med tre olika dumlekolor
Alltså stackars dom som inte tal nötter för det här är fasen magiskt med jordnötter och choklad. Men såklart kanske det funkar fint med pumpafrön? Jag kan inte börja äta den här lille rackaren för då sätter jag i mig så många bitar att det blir akut soffläge. Samma visa varje gång.
chiapudding med blåbär och lime.
Jag behöver ombyte när det kommer till frukost, så när jag tröttnat på gröt med äppelmos eller mackor i mängd då slänger jag ihop en chiapudding. Gör den på kvällen och släng på det du gillar som topping på morgonen! Jag öste på rejält med allt jag gillar, nötter, frön, kokos, blåbär och frystorkade bär. … Continued
Lakrits-cheesecake med rabarber och jordgubbar.
Oj oj oj vad gott det här blev! Perfekt kombo med lakrits och rabarber, och ja jag har snöat in och det kommer fler liknande recept inom kort med dom smakerna. Såklart! Ännu en ”slänga ihop” dessert, gillar du inte lakrits så testa att ha i citron, vanilj, smaksatt socker eller lite smält choklad i … Continued